Building Shadows: A Lighting and Shading Tutorial

ساخت وبلاگ

Weiweiweiwei

این آموزش برای افرادی طراحی شده است که از قبل با ابزارهای اصلی CSP مانند حالت های ترکیب لایه ها (MULTIPLY، GLOW DODGE و غیره)، قفل کردن پیکسل های شفاف و برش لایه ها به لایه های دیگر، آشنا هستند. ClipStudio دارای راهنماهای رسمی برای توضیح این عملکردها است، بنابراین در صورت نیاز آن ها را بررسی کنید. با این وجود، امیدوارم چیزی مفید در اینجا برای هنرمندان در تمام سطوح تجربه وجود داشته باشد!

1. راه اندازی

من از این طرح شخصیت اصلی خود، یان، به عنوان مثال استفاده خواهم کرد. این یک طراحی نسبتاً ساده است، بنابراین من در حال حاضر فقط 3 لایه دارم - خطی، همه رنگ های پایه در یک لایه، و پس زمینه خاکستری. من دوست دارم روی خاکستری کار کنم تا سفید، زیرا خنثی تر است و به من اجازه می دهد بعدا رنگ ها را بهتر انتخاب کنم. برای چشم من هم راحت تر است.

در حال حاضر نگران رنگ آمیزی دقیقاً در خطوط نباشید، داشتن چند نقص (نه خیلی زیاد) به هنر جلوه طبیعی و خودجوش می دهد. من شخصاً دوست دارم رنگ‌های پایه را تقریباً با برس جوهر BIT HUSKY India پایین بیاورم تا بافتی طبیعی داشته باشم. در مورد برس BIT HUSKY چیزهای زیادی خواهید شنید. این مورد علاقه من است :)

^براش پیش فرض CSP مورد علاقه من را شاهد باشید. هر کاری و هر کاری را می تواند انجام دهد!!

حالا بیایید با اضافه کردن سایه ها و نور، نقاشی را جذاب تر کنیم! فکر کردن به نورها و سایه ها با استفاده از منطق موتور بازی کمک می کند. موتورهای بازی سه بعدی واقع گرایانه مانند Unity از اصول فیزیک اساسی و سایه زن های سه بعدی برای ایجاد سایه ها و تغییر دقیق رنگ اشیا استفاده می کنند. متأسفانه من یک برنامه ربات/کامپیوتری نیستم (و امیدوارم شما هم نباشید!) بنابراین نمی توانم آن افکت ها را دقیقاً تکرار کنم، اما درک منطق پشت آن، و اینکه چگونه نور واقعاً بر رنگ ها در زندگی واقعی تأثیر می گذارد، فوق العاده است. مهارت ارزشمندبه طور کلی، این به این معنی است:

>> Think of your subjects as a 3D form, not just a flat 2D image.>> Setting light sources first, this determines where the shadows should be.>> Adding other light interactions like ambient light, subsurface scattering, diffuse and specular lighting, etc. It can get as complicated and realistic as you'd like!>>در نهایت برخی کارهای تکمیلی مانند فیلترهای محیطی، مواد شی و جزئیات.

2. منبع نور را ایجاد کنید

برای تعیین بهترین محل قرارگیری منبع نور، من تعداد زیادی ریز عکس های سریع از قرار دادن سایه های اولیه می سازم. در نهایت سعی می کنم حال و هوای خاصی را بیان کنم و سایه/نور مناسب به من کمک می کند تا آن را بیان کنم. شاهد این تست های روشنایی زیر باشید:

برخی از یادداشت ها در مورد تصاویر کوچک در بالا: فلش های زرد = جهت نور اگر منبع نور خورشید باشد ، می توان تمام نور را از همان جهت در نظر گرفت ، حتی اگر خورشید از همه جهات تابش کند ، زیرا بسیار دور است. در تصویر کوچک 4 ، نور از یک منبع کوچکتر ، مانند چراغ قوه یا شیء درخشان ، برای ایجاد آن سایه های گرد تر می آید.

1. نور از بالا - برای تنظیمات خارج از منزل در زیر آفتاب ظهر زیاد ، یا در زیر یک لامپ قوی و غیره نشسته است. نورپردازی دراماتیک. اگر نمی خواهید سایه زنی برجسته نقاشی باشد ، نمی توانید با روشنایی جلو اشتباه کنید! 3. نورپردازی جانبی - داشتن نیمی از صورتش در سایه می تواند خنک و چشمگیر باشد ، به خصوص با سایه های بسیار تیره 4. نور از پایین - ترسناک/خطرناک ، معمولاً در طول شب ، شاید او مانند شمع چیزی درخشان داشته باشد؟5. نورپردازی پشت - این می تواند یک نوع "حماسه" داشته باشد. اگر این تصویری از یان در اکشن/مبارزه بود ، نورپردازی پشت عالی خواهد بود. 6. نورپردازی زاویه دار - منبع نور مورب طبیعی و خنثی است ، امکانات زیادی برای خلق و خوی دارد

اینها همه گزینه های روشنایی ممکن نیستند ، من فقط موارد مشترکی را انتخاب کردم. به عنوان مثال ، من به طور کامل از داشتن چندین منبع نوری ، فاصله و اندازه منبع نور یا بازی با قرار گرفتن در معرض نور در این تست ها کاملاً کاوش نکرده ام. من در آینده آنها را برای یک آموزش دیگر ذخیره می کنم!

برای این آموزش ، ما با روشنایی زاویه دار (6) ادامه خواهیم داد. اما صرف نظر از منبع نور ، اصول روشنایی زیر همیشه باید به هر حال اعمال شود!

توجه سریع در مورد روش: در این مرحله من با یک خاکستری خنثی با استفاده از قلم بیت Husky با یک قلم مو غول پیکر سایه می زنم - بافتی را فراهم می کند و به برخی از لایه های لایه های زیر آن اجازه می دهد تا از طریق آن نمایش داده شود ، اما ظریف است! سایه ها بر روی یک لایه جداگانه جدید در تنظیم ضرب اضافه می شوند و به پوشه ای حاوی رنگ های مسطح و لایه های خطی می چسبند. تصویر سمت چپ در بالا قبل از تغییر حالت مخلوط کردن لایه/قطع ، تصویر سمت راست پس از آن است. با قفل کردن پیکسل های شفاف این لایه سایه ، می توانم بعداً رنگ و بافت بیشتری را اضافه کنم.

3. تعامل نور - رنگ ، سایه های ریخته گری و نور محیط

تاکنون کاملاً ساده و مسطح با سایه های اساسی به نظر می رسد. نور از بسیاری روش های دیگر برای ایجاد جلوه های بصری که می تواند علاقه به نقاشی را به همراه داشته باشد ، تعامل دارد. این جایی است که ما سایه ها را واقع بینانه تر می کنیم.

رنگ سایهیک قانون کلی که ممکن است قبلاً شنیده باشید چراغ های گرم = سایه های خنک است و بالعکس. این کاملاً دقیق نیست ، یک روش بهتر برای فکر کردن در مورد آن است - نور گرم = مناطقی که توسط نور روشن می شوند گرمتر می شوند ، بنابراین سایه ها از مناطق روشن خنک تر خواهند بود. بنابراین ، مناطق خنک = مناطق روشن از حد معمول خنک تر خواهند بود ، بنابراین سایه ها در مقایسه با مناطق روشن گرمتر خواهند بود.

برای این نقاشی ، من می خواهم یک نور آفتاب زرد گرم در یک روز آفتابی (آبی بودن آسمان اثر خنک کننده ناچیز بر رنگ نور داشته باشد) ، بنابراین سایه های من باید نسبت به رنگ پایه با رنگ خنک باشند. بنابراین ، من لایه و رنگ سایه چند حالته را روی خاکستری با رنگ آبی خنثی/اشباع نشده قفل می کنم. اکنون سایه لحن خنک دارد.

سایه های ریخته گریهر شیء 3 بعدی در سایه ای قرار خواهد گرفت که نور کمتری به آن برخورد می کند ، و همچنین سایه ای را بر روی آن قرار می دهد زیرا نور را از رسیدن به آنجا مسدود می کند. من قبلاً سایه های بازیگران را در ابتدا قرار داده ام ، به رنگ قرمز در اینجا - به طور عمده سایه ای که توسط موها بر روی صورتش ریخته می شود ، و سرش را روی شانه خود قرار داده است. من در واقع به این سایه های بازیگران به همراه سایه زدن شیء فکر می کنم ، زیرا آنها به اندازه کافی مشابه هستند. حرفهای

سایه های ریخته گری ، contd. با این حال ، می توانید با داشتن سایه های قابل مشاهده ، عناصر دیگری را به طور غیرمستقیم به نقاشی اضافه کنید. من یک سایه ریخته گری بزرگ بنفش بر روی صورتش اضافه می کنم تا نشان دهد که او در زیر پناهگاه/سقف قرار دارد و روحیه ای مالیخولیایی/مرموز تر ایجاد می کند. و حتی اگر من یک پس زمینه مناسب اضافه نکنم ، می توانم سایه ای را که توسط بدن یان و سقف که سایه را بر روی صورتش ریخته است اضافه کنم تا پس زمینه خاکستری را به فضا فشار دهم.

^ Note: To quickly make a body shadow:>> duplicate and flatten the line art and base colour layers into a single layer>> lock transparency>> fill with a neutral colour, I used a greyish blue>> apply a Gaussian blur>>ولا

انسداد نور و نور محیط. نور محیط نوری است که از سایر اشیاء موجود در محیط ناشی می شود. به عنوان مثال ، اگر یان روی شانه سایه دار خود سیب قرمز داشت ، سیب قرمزی را به سایه های اطراف آن می اندازد. در اینجا ، منبع اصلی نور محیط از آسمان خواهد بود. آسمان بسیار زیاد است ، بنابراین می تواند نور محیط را از هر جهتی به وجود آورد.

توجه داشته باشید - نور محیط از نظر تئوری به مناطق روشن نیز برخورد می کند ، نه فقط سایه ها ، بلکه در زیر نور مستقیم بسیار کمتر قابل توجه است ، بنابراین من فقط آنها را در مناطق سبک نقاشی در نظر نمی گیرم یا اضافه نمی کنم.

انسداد سبک سایه هایی که توسط موهای یان بر روی صورت او ریخته می شود ، از نور محیط محافظت می شود/مسدود می شود. بخشی از شانه یان در سایه ریخته شده توسط شانه او از نور خورشید و نور محیط مسدود شده است ، بنابراین به هیچ وجه نوری دریافت نمی کند - این یک انسداد کامل از نور است و تاریک ترین قسمت نقاشی خواهد بود.

2 روش وجود دارد که من نور محیط را اضافه می کنم ، هر دو روش را در زیر ، 1 با سایه های اصلی و 1 با سایه بزرگ بازیگران به شما نشان خواهم داد.

^ 2 راه برای افزودن نور محیط

1. New layer on top of the shadow layer>> set to low opacity, normal blending>>نور محیط آبی را در سایه ها بکشید. من از برس Bit Husky استفاده می کنم تا دوباره سایه ها را بکشم ، سپس برس هوا نرم برای پاک کردن بعضی از قسمت ها ، بنابراین سایه نرم و تدریجی است.

2. Same layer as the cast shadow (which should be on MULTIPLY blending mode)>> pick a blueish colour>>برس آن رنگ در مناطق نور محیط.(سمت چپ = حالت ترکیبی عادی ، راست = ضرب)

هر دو روش خوب هستند ، فقط بستگی به این دارد که چقدر می خواهید نور محیط شما باشد!

4. تعامل نور - پراکندگی زیرسطحی و نور مستقیم

پراکندگی زیرسطحی/خونریزی نور. این قسمت مورد علاقه من!:) هنگامی که یک منبع نور به خصوص قوی است ، برخی از نور به داخل میانه ها و مناطق سایه ای خونریزی می کنند تا لبه ای از رنگ فوق العاده اشباع ایجاد کنند که در آن سایه با نور روبرو می شود. این می تواند سبک باشد که از طریق مواد شفاف مانند پوست نفوذ می کند ، به طوری که می درخشد. از آنجا که منبع اصلی نور در اینجا یک نور خورشید زرد است ، ممکن است نارنجی بر روی پوست او درخشش داشته باشد و یک لبه قهوه ای اشباع را روی سایه های لباس و موهای خود بسازد. من از برس Bit Husky برای اضافه کردن برخی از لبه های خونریزی سخت استفاده می کنم ، و برس هوا نرم با یک نوک برس بزرگ بر روی کدورت کم برای اضافه کردن خونریزی وسیع تر و نرم تر. من درخشش های نرم را مستقیماً روی لایه های سایه ای قفل شده و لبه های سخت روی یک لایه جداگانه در حالت ترکیبی طبیعی ترسیم می کنم. از آنجا که دیدن آنها در بالای رنگهای مسطح بسیار دشوار است ، در اینجا لبه ها را روی یک پایه بی رنگ نیز مشاهده کنید.

توجه: این لبه فقط در نور مستقیم نشان داده می شود ، بنابراین از آن در تمام سایه های خود استفاده نکنید وگرنه نقاشی تمرکز خود را از دست می دهد. یک اشتباه رایج که من متوجه شده ام این است که مردم از این درخشش های نور استفاده می کنند. من هم در این مورد مقصر هستم ، زیرا من عاشق اضافه کردن درخشش و قسمت های براق به هنر خود هستم! اما اگر درخشش را به یک منطقه فوکوس کوچک محدود کنید (در اینجا ، اشباع ترین خونریزی نور فقط در چهره یان است) ، نگاه کلی که می گیرید مؤثرتر است.

نور مستقیمآیا من یک منبع نور بسیار قوی می خواهم؟در این صورت ، برخی از قسمت ها می توانند کاملاً روشن شوند تا سفید شوند. در غیر این صورت ، یک منبع نور ضعیف تر فقط ممکن است مناطق مستقیماً روشن تر از رنگ پایه را ایجاد کند. سمت چپ لایه چراغ در حالت Glow Dodge است و سمت راست همان لایه در حالت صفحه و کدورت پایین تر است. Glow Dodge و Screen حالت های لایه ای من برای نور فوق العاده روشن و نور ظریف/مات است ، اما احساس راحتی کنید که با دیگران بازی کنید!

من همچنین تمایل دارم که برخی از درخشش های نور را به چشمان شخصیت اضافه کنم ، حتی اگر از نظر جسمی واقعاً معنی نداشته باشد ، زیرا می خواهم چشمان او را پاپ کنم و بخشی از نقطه کانونی نقاشی باشم.

5. پایان دادن به لمس/جایزه

اینها موارد دیگری است که باید در نظر داشته باشید ، مهمتر از همه چیز!

بازی با رنگ های سبک من برای این نقاشی با نور زرد گرم می روم ، اما همیشه سرگرم کننده (و مفید است!) برای آزمایش گزینه های دیگر! با استفاده از رنگهای درخشش سورئال مانند بلوز و سبزی می تواند یک "جادویی" را به نمایش بگذارد! رنگ ها از طریق تصویر شما راهی بزرگ برای داستان داستان است.

همچنین می توانید با تمام جنبه های سایه دیگر در نقاشی بازی کنید. از آنجا که همه آنها در لایه های جداگانه هستند ، تغییر قطعات جداگانه آسان است - به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که یک سایه خاص یا اثر نور بسیار برجسته است ، همیشه می توانید بدون تأثیرگذاری بر سایه های دیگر ، رنگ و کدورت را تنظیم کنید.

عمق. اشیاء بیشتر فقط کوچکتر نیستند ، بلکه در اشباع ، جزئیات و وضوح نیز محو می شوند. در صحنه های خارج از منزل ، محیط آسمان نیز تأثیر بیشتری بر روی اشیاء دوردست خواهد داشت ، بنابراین آنها آبی/خاکستری تر به نظر می رسند. بنابراین ، من درست می کنم که پس زمینه او یک رنگ آبی دارد و مقداری از موهای او را در پشت محو می کنم.

جزئیات نقطه کانونی. نقطه کانونی این نقاشی بخش هایی از صورت یان است که در زیر نور خورشید قرار دارد. من فقط جزئیات بیشتری را در اطراف منطقه کانونی قرار داده ام تا اهمیت آن را تقویت کنم - بنابراین بخش های سایه دار او را نسبتاً ساده و مسطح نگه می دارم و برخی از رشته های تک مو و پارچه را در مناطق روشن قرار می دهم. من همچنین شفافیت را روی لایه خط خط قفل کردم و خطوط قرمز را رنگ آمیزی کردم که خطوط تحت نور مستقیم بودند. این باعث شد آن بسیار سخت تر از خطوط سیاه اصلی باشد!

چیزهای دیگری که باید در نظر گرفته شود. آیا سایه ها باید لبه های سخت یا نرم داشته باشند؟سایه های من چقدر باید تاریک یا روشن باشند؟این به فاصله منبع نور در میان چیزهای دیگر بستگی دارد - لبه‌های سخت‌تر و سایه‌های تیره‌تر می‌توانند به معنای نزدیک‌تر و کوچک‌تر بودن منبع نور باشند. نرمی سایه ها همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد مواد جسم بدهد. من می‌خواهم ژاکت یان جنس ضخیم‌تری داشته باشد، بنابراین سایه‌های ملایم‌تری به آن می‌دهم/سایه‌های تیز کمتری به آن می‌دهم. مثلاً، سایه‌ای که روی شانه‌های او انداخته می‌شود.

همچنین، مطمئناً می‌توانید با لبه‌های سخت یا فقط لبه‌های نرم، فوق‌سبک باشید! این املاک و مستغلات رایگان است. در زیر قطعه با لیستی از تمام لایه هایی که از آن ساخته شده است، در سمت راست است!

متشکرم!:)

تبریک برای رسیدن به پایان! در اینجا یک انیمیشن GIF از کل فرآیند و نقاشی به پایان رسیده است. قطعاً افکت‌های جالب‌تری وجود دارد که نور می‌تواند ایجاد کند، اما من می‌خواهم این آموزش به اندازه‌ای باشد که بتوانید منطقی‌تر درباره نحوه طراحی سایه‌هایتان در هنر آینده‌تان فکر کنید! اگر سوالی دارید در زیر کامنت بگذارید و خوشحال می شوم به آنها پاسخ دهم~

هیدراته بمانید و با کلاس بمانید. بعدا می بینمت :)

اگر می‌خواهید من را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید، من همیشه در توییتر به‌عنوان @peevishpants آنلاین هستم!

اخبار رمز ارزها...
ما را در سایت اخبار رمز ارزها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منیژه سلیمی بازدید : 33 تاريخ : چهارشنبه 15 شهريور 1402 ساعت: 19:01